reklama

Aliancia za alianciu

Nepíšem často. Dôvodov je viac. Lenivosť, iné záujmy, nerád prezentujem vlastný názor na vážnejšie témy. A nemyslím si, že moje príspevky sú kvalitné tak ako by som chcel. Tentoraz spravím výnimku a podelím sa o svoj názor na iniciatívu Aliancie za rodinu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

V prvom rade bude dobré ak napíšem aký mám postoj k cirkvi a homosexuálom. Myslím, že som tolerantný človek a nemám pocit, že mi niekto z nich nejako výrazne zasahuje do života. A už vôbec nemám pocit, že ho nejakým spôsobom ohrozujú. Medzi kamarátmi mám mnoho veriacich. Nikto z nich mi nevnucuje ich názory. Bavíme sa o rôznych veciach, úplne normálni ľudia. Čo sa týka kamarátov homosexuálov, tak takých nemám resp. neviem o tom, že by niekto z nich bol. Zvláštne, pretože štatisticky by som ich pár mal mať (to je len vtip). Taktiež pochybujem, že by mi niekto z nich vnucoval jeho videnie sveta. Rozumný človek vie s inými diskutovať a je jedno či je biely, čierny, hetero, homo, atď. Toľko asi k môjmu postoju. Jednoducho povedané, nemám problém s nikým z nich.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A teraz trochu bližšie k iniciatíve a referendu. Podľa mňa by referendum malo rozhodovať o naozaj dôležitých a zásadných veciach. Keď som však videl sformulované otázky Aliancie za rodinu, tak som sa v prvom rade pozrel do kalendára, či náhodou nie je 1. apríl. Vyznelo to ako vtip. To naozaj organizácia, ktorá chce chrániť rodinu dospela k názoru, že ak sa nejakým spôsobom podarí zakotviť tieto 4 otázky do zákonov, ústavy alebo ja neviem kde, tak sa zvýši ochrana rodiny?

Teraz uvediem spomínané 4 otázky a svoj názor:

1. Súhlasíte s tým, aby sa manželstvom nemohlo nazývať žiadne iné spolužitie osôb okrem zväzku medzi jedným mužom a jednou ženou?
2. Súhlasíte s tým, aby párom alebo skupinám osôb rovnakého pohlavia nebolo umožnené osvojenie (adopcia) detí a ich následná výchova?
3. Súhlasíte s tým, aby žiadnemu inému spolužitiu osôb okrem manželstva nebola priznaná osobitná ochrana, práva a povinnosti, ktoré sú právnymi normami k 1.3.2014 priznané iba manželstvu a manželom (najmä uznanie, registrácia či evidovanie ako životného spoločenstva pred verejnou autoritou, možnosť osvojenia dieťaťa druhým manželom rodiča)?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aby som sa nevyjadroval úplne mimo, prečítal som si vysvetlenie Aliancie k jednotlivým bodom. Čo ma najviac zaujalo bolo, že prvé tri body sú prakticky o tom istom. Aby nemohli mať osoby rovnakého pohlavia žijúce spolu (v partnerstve, manželstve, vzťahu,...) rovnaké práva ako zväzok muža a ženy. Pričom v prvom bode sa argumentuje tým, že pokiaľ by to bolo dovolené homosexuálom, tak nie je dôvod to nedovoliť aj „inej forme spolužitia ľudí (zväzky vnútri širších rodín, medzi troma osobami, štyrmi osobami...)“. Čo je hlúpy a primitívny argument. Z práv výrazne vyčnieva v bodoch 2 a 3 hlavne právo adoptovať si dieťa. S ostatnými právami zdá sa problém nie je.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

4. Súhlasíte s tým, aby školy nemohli vyžadovať účasť detí na vyučovaní v oblasti sexuálneho správania či eutanázie, ak ich rodičia alebo deti samé nesúhlasia s obsahom vyučovania?

Čo sa týka bodu 4, tak ten je z tých všetkých asi najsmiešnejší. V argumentácii je spomenuté, že sexuálna výchova sa delí na dva základné typy:

  • výchova k zodpovednému sexuálnemu správaniu a rodičovstvu, ktorá vedie deti a mladistvých k zodpovednému prístupu vo vzťahoch, podporuje odďaľovanie prvej sexuálnej skúsenosti na čas zodpovedného rozhodnutia, poučuje ich o následkoch nezodpovedného sexuálneho správania, propaguje predmanželskú zdržanlivosť a kladie dôraz na krásu sexuality spojenej s láskou v manželstve;

  • permisívna sexuálna výchova, ktorá propaguje u detí a mladistvých takzvaný „bezpečný sex“ - používanie kondómov a hormonálnej antikoncepcie na zabránenie tehotenstvu a akceptuje umelý potrat ako riešenie neplánovaného tehotenstva (mnohoročné skúsenosti zo zahraničia ukazujú, že takáto sexuálna "výchova" viedla k zvýšeniu počtu tehotenstiev mladistvých, k nárastu pohlavne prenosných chorôb a nárastu umelých potratov).

Pokiaľ sa pamätám, tak sexuálnu výchovu na škole som nemal. Mal som tak akurát biológiu, etickú výchovu a istý čas som chodil aj na náboženstvo. Kým sme sa ale dopracovali k otázkam sexuálnej výchovy, tak to už som dávno vedel ako to chodí (možno nie úplne presne). Na náboženstve sme sa o takýchto veciach vôbec ale vôbec nebavili. Z ostatných predmetov som nemal pocit, že sa jedná o „permisívnu sexuálnu výchovu“. Skôr som mal pocit, že sa jedná o výchovu k zodpovednému sexuálnemu správaniu, ku ktorému nepochybne patrí aj informácia o používaní kondómov a antikoncepcie. K tej časti vyznačenej tučným písmom je škoda niečo písať. Populistické tvrdenie. Vyznieva to ako keby tu niekto deťom len tak povedal, že riešením nechceného tehotenstva je potrat. Bodka. Zároveň chcem vidieť štúdiu zo zahraničia potvrdzujúcu vplyv sexuálnej výchovy na tehotenstvá mladistvých, nárast pohlavných chorôb, umelých potratov. Hlúposť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Napriek všetkému som sa aj tak skúsil zamyslieť, čo prinesú spomínané otázky rodinám. Ako ich ochránia? Bežne používam 10% mozgovej kapacity. Na istý čas som zapol výkon na 100%. Nech som premýšľal koľko len chcel, neprišiel som na to ako môžu tieto „kľúčové“ otázky ochrániť rodinu. Viete ako často sa bavíme s kamarátmi o takýchto veciach? Takmer nikdy. A viete o čom sa bavíme často? Dám len pár príkladov. O problémoch v školstve, zdravotníctve, súdnictve, o korupcii, zamestnanosti, atď. Myslím, že v týchto a v mnohých iných oblastiach by Aliancia za rodinu našla oveľa dôležitejšie otázky, ktorými by dokázala efektívne zvýšiť ochranu rodiny. Kým sa táto organizácia nebude zaoberať vážnymi problémami rodín, tak nie je hodná nosiť názov Aliancia za rodinu. Momentálne je to skôr Alianciu za alianciu, ktorá chce chrániť samú seba. Prípadné referendum budem ignorovať.

Martin Zlúky

Martin Zlúky

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ak by ste náhodou chceli vedieť ako vyzerá skutočný flegmatik tak vám dám na mňa kontakt. Zoznam autorových rubrík:  FilmySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu