reklama

Remember my name

Heisenberg. Áno, toto meno si zapamätám. Možno nie navždy ale na veľmi, veľmi dlhú dobu. A o kom resp. o čom je reč ? O ohrdnutom chemickom géniovi menom Walter White, ktorý ako učiteľ trpiaci rakovinou pľúc sa rozhodne zabezpečiť rodinu tak, že začne variť metamfetamín. Inak povedané, o jednom z najlepších seriálov aké som kedy videl – Breaking Bad.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Napriek tomu, že seriál sa začal vysielať už v roku 2008 ja som sa k nemu dostal až koncom minulého roka. Niežeby som o ňom nevedel len som si akosi nenašiel čas a vždy som sa venoval niečomu, čo ma zaujalo viac. Všetkých jeho 5 sérii som si potom vychutnal naraz bez toho aby som musel týždeň čo týždeň čakať na pokračovanie. Bavilo ma to až tak, že si nedokážem predstaviť ako niekto dokázal vydržať rok na každú ďalšiu sériu. Áno, až taký dobrý je.

Breaking Bad
Breaking Bad 

Základná dejová linka nie je nijak extra originálna. Príbehov o tom ako je otec rodiny z nejakého dôvodu ochotný spraviť čokoľvek aby sa jeho rodina mala lepšie tu už bolo. Prečo sa teda oplatí si seriál pozrieť?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jedným z hlavných dôvodov je v prvom rade scenár. Nikdy som nemal pocit, že tvorcovia varia z vody. Každá séria Breaking Bad bola vynikajúca so skvelým, silným a logickým vyústením (v jednom prípade som trochu pochyboval). V každej čakalo nejaké to prekvapenie, pri ktorom vám spadla sánka, objavila sa zaujímavá postava, resp. zaujalo niečo iné. Nuda a monotónnosť nehrozila. Veľký to rozdiel oproti iným seriálom. Typickým príkladom je úplne devastácia na začiatku skvelého Dextera a množstva iných.

V druhom rade, veľmi úzko súvisiacom s odsekom vyššie, sú to výborné napísané postavy. Dôraz sa samozrejme kladie na hlavného predstaviteľa. Taký vývoj postavy akým si prejde Walter som ešte nevidel. Ľahko vás presvedčí, že aj znudený, tak trochu zatrpknutý učiteľ dokáže veci, o ktorých sa vám ani nesnívalo. Možno ešte viac potešia vedľajšie postavy. Výrazne vyčnieva pouličný dealer Jesse Pinkman. S jeho pomocou sa Walter dostane do biznisu s drogami. Neskôr je zaujímavé sledovať ich vyvíjajúci sa vzťah. Ďalšími, ktorí zohrávajú nemalú úlohu sú jeho žena Skyler, syn Walter Jr., švagor Hank (agent z protidrogového), právnik Saul Goodman (na jeseň bude mať premiéru spin-off s touto postavou ), žoldnier Mike a narkobarón Gus Fring. Žiadna z postáv nie je v seriáli len tak. Každá má svoje miesto, prejde viac či menej zaujímavým vývojom a dodá seriálu iskru. V tomto prípade sa casting naozaj vydaril. Dovolím si tvrdiť že nebyť hercov, ktorí stvárnili jednotlivé postavy tak ten seriál by nebol ani z polovice taký dobrý.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mohol by som rozpísať jednotlivé postavy podrobnejšie, vypichnúť dôležité udalosti, resp. iné zaujímavé veci ale nemám rád keď mi niekto kazí zážitok zo sledovania a tak to neurobím ani ja. V septembri 2013 bola odvysielaná posledná časť, ktorá bola viac než dôstojným ukončením. Veľká vďaka tvorcom za to, že odolali enormným tlakom televízie a vyhli sa zbytočnému naťahovaniu príbehu, ktorý bol dokonale vyčerpaný v 5tich nezabudnuteľných sériách.

Martin Zlúky

Martin Zlúky

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ak by ste náhodou chceli vedieť ako vyzerá skutočný flegmatik tak vám dám na mňa kontakt. Zoznam autorových rubrík:  FilmySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu